- Blog auto
- 0 likes
- 1258 views
- 0 comments
În cadrul evenimentului binecunoscut FutureLab la Branchen Informations Center (BIC) din Wörth am Rhein a fost prezentat un inside despre cum ar putea să arate camionul viitorului. Eficientă este cuvânt de ordine aici. Tehnologii și sisteme interesante fac parte din definiția acestui tip de camion.
Mercedes-Benz Trucks a detaliat că în viitor va există interes major pentru progresul tehnic. Producătorul german a menționat despre 4 direcții de viitor, ce țin de conectivitate, automatizare, servicii digitale și electrice.
Combustibil pe baza de hidrogen și gaz natural
Mercedes Benz este cunoscut pentru soluțiile de alternative pentru dezvoltarea propulsiilor, așadar, pe viitor se pare că se va axa pe dezvoltarea celei cu celule de combustibil pe hidrogen și cu gaz natural. Motorul cu gaz natural este unul dintre cele mai comercializate concepte. Au și de ce, întrucât arde combustibilul mai curat, deci tratarea gazelor de eșapament este mai puțîn complexă. Costuri reduse, greutate, de asemenea, astfel că acest gen de motor are motive să fie apreciat.
Puțini știu că motorul cu gaz natural generează 10% mai puțîn CO2 față de motorul diesel. În plus, se pare că pentru drumuri lungi acest carburant este mai avantajos.
Propulsie electrică
Pentru operațiunile urbane, Mercedes Benz se va concentra pe modele electrice. Poate că nu este o surpriză, de vreme ce anul acesta se va testa și primul camion electric, de 18 t și 25 t. Un principal avantaj aici este autonomia, dar hidrogenul poate fi totuși mai convenabil. Specialiștii spun că acesta permite mobilitate fără emisii, autonomie crescută și există și rapiditate totodată. Ce poate fi un dezavantaj este rețeaua de alimentare, prea puțîn dezvoltată.
Eficientă și orientare spre clienți
Germanii se axează pe eficientă camioanelor, indiferent de ce motor cu ardere internă vor avea acestea. Că soluții, au fost prezentate mai multe idei – îmbunătățirea aerodinamicii prin a renunta la oglinzi laterale spre exemplu, soft inteligent de control, printre altele. PPC-ul ar putea devni activ în centrul orașului, pentru nevoia de hărți detaliate. Camionul viitorului va putea citi și semnele de circulație, pentru că informațiile de acest gen să fie integrate în strategia de schimbare a vitezelor.
Camioanele din viitor vor stă sub semnul digitalizarii. Spre exemplu se vor putea afișa informații zilnice, despre starea camionului din punct de vedere tehnic, despre componente mecanice, grad de uzură etc. În medie, vor există 400 de senzori în acest sens.
Condusul automat este luat în calcul, țînând cont de avantaje. Este vorba de eficientă și siguranță, de volum de muncă care îl avantajează pe șofer, ce poate astfel să nu mai resimtă același nivel de stres privind multiplele ore de condus. Concret, se intenționează că vehiculul să fie condus automat, dar parțial, prin sisteme elctronice ce îl controlează. În industria camioanelor s-a ajuns la o clasificare despre nivelul de condus automat:
Condus asistat
Implică control asupra vitezei, adaptată și față de distanță de ceilalți participant la trafic.
Condus semi-automat
În acest caz se pot prelua și blocajele de trafic, camionul se va deplasa numai înainte și menține cursul pe bandă să.
Condus autonom cu grad ridicat
Sistemul preia sarcina de condus, rămânând că șoferul să fie atent pentru a interveni în caz de urgență.
Condus automat 100%
Fără șofer
Un alt aspect de importantă majoră rămâne și siguranță, în acest sens cei de la Mercedes Benz arătându-se preocupați că la camioanele viitoare să implementeze sisteme inteligente ce pot spori gradul de siguranță al șoferilor. Astfel de sisteme există la camioane produse începând cu 2016, cum ar fi averitzarea de frânare când se detectează prezența trecătorilor.
Până la astfel de camioane pe șosele, susținem bună întreținere a camioanelor de orice fel ar fi acestea. Gama noastră de piese și accesorii este disponibilă publicului larg.
Comments (0)